Virtuele munten, reële risico’s. De enige garantie in crypto is het risico.

100-tal leerlingen van Sint-Laurens in Zelzate krijgen uitgebreide info over Bitcoin door DCA

Maandagnamiddag 16 mei kregen de leerlingen van het vijfde, zesde en zevende jaar in het Sint-Laurens lessen over Bitcoin en blockchaintechnologie. “Bitcoin en crypto zijn zeer populair. Vooral bij jongeren. Het is uniek dat een middelbare school in Vlaanderen expliciet ruimte vrijmaakt om de leerlingen hierover te informeren.” vertelt David De Vriesere, CEO van de Digital Currency Academy. Pedagogisch directeur Lieve Hemelaer: “Internet is vrij toegankelijk en staat vol informatie maar er is ook veel fake-news. Sommigen onder hen worden het slachtoffer van zogenaamde ‘scams’. We willen hun kennis vergroten en hen weerbaar maken.”

“De digitale munt maakt tegenwoordig deel uit van de leefwereld van de jongeren. We willen dat leerlingen ook financiële kennis meekrijgen. Tegelijk willen we jongeren inspireren, want mogelijks zijn er een aantal leerlingen die ook later een job in deze sector willen.” aldus leerkracht Delphine Desmedt.

DCA vaardigde voor deze namiddag vier van hun lesgevers af die het hadden over Bitcoin, crypto’s en zelfs de laatste rage, namelijk Non Fungible Tokens (NFT’s).

Een van hen, Brecht Van Craen haalde een master in Digital Currencies aan de Universiteit van Nicosia. Een andere lesgever Bert Schelfhout, is schepen in de gemeente Deerlijk en spreekt over de maatschappelijke impact van Bitcoin en Crypto’s. Ook Bitcoin maximalist Willem Van den Bergh informeerde de leerlingen over het BItcoin netwerk.

De winnaars Ceyda Altinyay, Quinten Van der Snickt en Alexandra Gats kunnen zich verdiepen in het boek ‘De Bitcoin Revolutie’. Lelsey Tempels heeft het boek en één Ledger cadeau gekregen. Proficiat aan de winnaars!